17 de mar. de 2020

PROCEDEMENTO DE ACTUACIÓN COVID-19


PROCEDEMENTO DE ACTUACIÓN COVID-19
publicado por Correos o 16 de marzo de 2020.


Indicacións de actuación nos casos positivos e asimilados de COVID-19 DURANTE O ESTADO DE ALARMA

Todas as medidas preventivas identificadas e postas en marcha no procedemento de actuación anterior, así como as medidas extraordinarias publicadas o día 15, seguen vixentes e deben de seguir a observarse en tódolos casos de Covid-19

CRITERIOS SOBRE POSIBLES CASOS DE COVID-19
a). Actuación ante a detección de casos probables ou diagnosticados de COVID-19:
Contémplanse os seguintes escenarios:

1.       Calquera traballador que teña síntomas de infección respiratoria aguda (tos, temperatura alta, dificultade respiratoria) deberá de informar a Autoridade Sanitaria e ó seu xefe inmediato agás de permanecer en illamento domiciliario 14 días.
No centro de traballo procederase a facer un estudio de contactos estreitos (menos de un metro) do mesmo, poñendo tamén a estes en illamento domiciliario de 14 días.

2.       Calquera traballador que tivera contacto estreito con un caso probable ou diagnosticado de coronavirus deberá permanecer en corentena 14 días.

Definición do Ministerio de Sanidade sobre “contacto estreito”:

Calquera persoa que estivera no mesmo lugar que un caso probable ou confirmado mentres o caso presentaba síntomas, a una distancia de menos de 1 metro.

Considérase contacto estreito nun avión, ós pasaxeiros situados nun radio de dous asentos arredor de un caso probable ou confirmado mentres o caso presentaba síntomas e á tripulación que tivera contacto con ditos casos.
Calquera persoa que proporcionara coidados a un caso probable ou confirmado mentres o caso presentaba síntomas: familiares ou persoas que teñan outro tipo de contacto físico similar.

b). Factores de risco:

Considerase como persoal especialmente sensible ou de risco fronte a unha posible infección por coronavirus ás persoas que padezan algunha das seguintes patoloxías:

-          Inmunodepresión (incluído VIH).
-          Diabetes.
-          Enfermidade cardiovascular crónica (incluída hipertensión).
-          Enfermidade hepática crónica.
-          Enfermidade pulmonar crónica.
-          Enfermidade renal crónica.
-          Enfermidade neuromuscular crónica.
-          Enfermidade auto inmune e tratados con corticoides, inmunodepresores ou produtos biolóxicos.
-          Cancro en tratamento quimioterápico ou con implantes cocleares.
-          Pacientes sen bazo.
-          Embarazo.

Para estas persoas, actuarase conforme ó disposto na nota emitida pola Dirección de Persoal do 10 de marzo, sobre criterios Xerais de Xestión de Persoas ante a situación Excepcional xerada con motivo do COVID -19.

XESTIÓN ANTE A APARICIÓN DE UN CASO.

1 O empregado informa ó seu responsable por teléfono do positivo ou asimilado en COVID-19. O empregado presentará o parte de baixa ó seu responsable si fose posible.

2 O responsable contactará inmediatamente co Xefe de Área e Xefe de RRHH da súa Zona para informar do positivo o asimilado do empregado.

3 Os anteriores informarán á dirección de Zona, a subdirección de Promoción da Saúde e á Subdirección de Operacións afectada.

4 Activarase de xeito inmediato o PROTOCOLO, cas seguintes actuacións:
1.        Xefe de Área e o Xefe de RRHH de Zona identificarán ós empregados que estiveran en contacto estreito co traballador que deu positivo ou asimilado.
2.        Con esta información, SSMM da provincia validará as necesidades de corentena, no seu caso, conforme ós criterios establecidos no protocolo.
3.        Xefe de Área e o Xefe de RRHH de Zona adoptarán a medida de desaloxo do centro ou espazo de traballo que proceda (individual ,parcial ou total).
4.        Xefe de Área e/ou o Xefe de RRHH de Zona informará ó Xefe de Finanzas de Zona da necesidade de activar o protocolo de limpeza específica do centro de traballo ou espazo afectado.
5.        Xefe de Área de Zona informara ó Xefe de Finanzas de Zona da necesidade de activar o protocolo de limpeza específica do centro de traballo ou espazo afectado.
6.        Xefe de Finanzas ordenará a limpeza no centro de traballo, utilizando o documento “solicitude de activación protocolo de limpeza específica”.
7.        En caso de peche total ou parcial do centro, a Subdirección de Operacións e/ou o Xefe de Área porá en marcha as medidas operativas que procedan.
8.        Xefe de Finanzas informará ó Xefe de Área e Xefe de RRHH de Zona da finalización dos traballos de limpeza.
9.        Xefe de Área e7ou o Xefe de RRHH de Zona autorizarán e comunicarán a apertura do centro ou espazo de traballo.

COORDINACIÓN CON SEDE CENTRAL.
Con periodicidade diaria, cada Xefatura de RRHH de Zona enviará á Subdirección de Promoción da Saúde un ficheiro Excel, recollendo os seguintes datos:
·         Zona Provincia e Centro de traballo.
·         Data.
·         Nome do traballador positivo ou asimilado.
·         Posibles contactos estreitos postos en corentena.
·         Limpeza específica.
·         Data incorporación do posible positivo ou asimilado (cando se coñeza).
·         Data incorporación posibles casos estreitos postos en corentena con resultado asintomáticos. 

O ficheiro diario conterá a información acumulada, non só a información do día, a efectos de poder coñecer non só as novas situación producidas senón a evolución dos posibles casos e corentenas de datas anteriores.

XESTIÓN DE CASOS EN SEDE CENTRAL

En Sede Central, o Xefe da Área correspondente informará directamente ó Servizo de Saúde Laboral da Subdirección de Promoción da Saúde da situación confirmada ou asimilada, indicando tamén as posibles persoas que tiveran contacto estreito co traballador afectado.
Saúde Laboral coordinará as actuacións validando as posibles corentenas que puideran precisarse, así como informando a Servizos Xerais da necesidade de proceder á limpeza específica urxente.