17/08/2018

Correos atopa un aliado no comercio electrónico: factura de novo máis de 1.800M

Xa non se envían cartas e isto é un problema para Correos. Pero o comercio electrónico chegou ao rescate da compañía pública de mensajería. O e-commerce permitiu que a empresa de mensajería volva superar a barreira dos 1.800 millóns de euros de ingresos en 2017, un nivel que non lograba desde 2012, despois de que o seu facturación haxa goteado á baixa nos últimos anos, en 2008 superaba os 2.200 millóns de euros. 


MÁIS INFO ABAIXO




Correos enfronta ao Goberno con Competencia e Bruxelas

Segundo recolle a súa Memoria Anual de 2017 que publicou este verán, Correos logrou unha facturación no último exercicio de 1.859 millóns de euros, que supera nun 5,6% aos 1.761 millóns logrado en 2016. No entanto, estes registros non lle permiten á empresa saír de 'números vermellos'. As súas perdas elévanse este ano ata os 146 millóns de euros, polo efecto das compensacións do Servizo Público Universal.

Por iso, o comercio electrónico é a gran esperanza da compañía. "O incremento dos volumes de paquetería asociados ás vendas por Internet mantívose en cifras de dous díxitos nos últimos anos, intensificándose esta tendencia positiva en 2017", explica a compañía que pertence ao 100% á Sociedade Estatal de Participacións Industriais (SEPI). Unha tendencia que vai en liña co auxe desta canle de venda no país. Na última década o comercio electrónico en España aumentou de media un 26%.

O incremento dos volumes de paquetería asociados ás vendas por Internet mantívose en cifras de dous díxitos nos últimos anos, intensificándose esta tendencia positiva en 2017"

Correos
No conxunto do exercicio 2017 prevese que a facturación do sector exceda os 30.000 millóns de euros, o que significa que no último lustro o negocio online case se triplicou. Segundo os seus datos, no primeiro semestre de 2017, nove de cada dez compradores online recibiron algún paquete asociado ao e-commerce e o 87% desas entregas realizáronse no domicilio do cliente.

Correos atopou un aliado no crecemento dos volumes. "Supón unha oportunidade de negocio e un reto operativo, especialmente para poder atender os picos de actividade que se producen durante os últimos meses do ano, nos que se concentra gran parte da demanda de distribución de pedidos online (vinculada a datas como Black Friday, Cyber Monday e o periodo navideño)", indican.

Alianza con Alibaba 

Correos soubo beneficiarse deste explosión do comercio electrónico aliándose cos grandes operadores. Ademais do seu acordo con Amazon, a compañía pública é o operador logístico de referencia no mercado español para o grupo Alibaba. 

A compañía asegura que conta con "solucións específicas para acurtar os prazos de entrega e mellorar a experiencia dos consumidores españois que compran produtos chineses a través de AliExpress, a plataforma de Alibaba que conecta aos vendedores chineses co mundo, e da que España é o segundo cliente mundial".

Corrédevos tamén conta coa súa posición de distribuidor do comercio exterior español cara a Chinesa, coa apertura en 2017 da súa propia tenda en Tmall Global, plataforma do Grupo Alibaba para que as pequenas e medianas empresas poidan ofertar os seus produtos aos compradores online chineses, o maior mercado do mundo.

Uns acordos que tamén afectan ao emprego. En total, as empresas do Grupo Correos empregan a 52.721 persoas, un 3% máis que en 2016. Correos sinala que incrementou o seu persoal para dar resposta ás necesidades laborais derivadas do incremento dos volumes de paquetería e da aplicación da lei que incorporou o requerimiento de realizar un segundo intento de entrega vespertina.

Caída do mercado postal

A outra cara da moeda é que o mercado postal segue caendo en picado. Unha negocio que parece que continuará desangrándose. Segundo os datos de Comisión Nacional do Mercado da Competencia (CNMC), o volume do sector postal tradicional en España pasou dos 3.831 millóns aos 3.285 millóns.

"Os factores que máis impulsaron esta tendencia foron a digitalización das comunicacións empresariais (transaccionales ou publicitarias), a generalización da factura telemática ou o avance da Administración electrónica", valora Correos. Uns progreso tecnolóxico que non se freará e que lle fará cada vez máis dependente da evolución do comercio electrónico.